- przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzenie odpowiedniej dokumentacji,
- prowadzenie oraz przechowywanie dokumentacji Wspólnoty,
- przygotowanie pod względem formalno - merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
- dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej.
- realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m .in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystania nieruchomości wspólnej itp.,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,
- negocjowanie i wybór najkorzystniejszej oferty w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych),
- zbieranie ofert, przeprowadzenie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów wraz z udziałem przedstawicieli Wspólnoty,